Dieren inzetten voor jouw marketingcampagne

Redactie
Redactie
19/12/2022
71
dier marketingcampagne

Dieren zijn zó leuk! Ze kunnen veel gezelschap en warmte bieden. Ook zijn ze heel leuk om naar te kijken. Daarom kiezen veel bedrijven ervoor, om dieren in te zetten voor hun marketingcampagne. Bedrijven verwachten meer aandacht te trekken, op het moment dat in de marketingcampagne een dier voorbijkomt. Ze verwachten dat iemand dan eerder aangetrokken is tot de marketingcampagne, maar is dat ook zo? In deze blog lees jij of het waardevol is om dieren in te zetten voor de marketingcampagne.

Is het waardevol om dieren in te zetten voor jouw marketingcampagne?

Het is zeker waardevol, om dieren in te zetten voor jouw marketingcampagne. Dieren spelen in op de emotie van de mens. Vooral de mensen die bekend zijn met dieren, voelen vooral de associatie. Zo zijn honden en katten, steeds populairder. Bedrijven denken vanuit het perspectief, dat dat als gebruikers ergens van houden, dat verwerkt kan worden in de advertentie. Op het moment dat dieren in de marketingcampagne worden verwerkt, zal de engagement worden verhoogd.

Volgens Nichefire blijkt dat het gebruik van huisdieren in de media, de berichten 63% beter scoren dan normale commerciële berichten. Ook heeft NewsWhip onderzoek gedaan, naar huisdieren in een post. Volgens NewsWhip levert een post met een huisdier gemiddeld 89% meer reacties op. Het aantal “vind ik leuk” stijgt met 19%, op het moment dat er een huisdier in de post te zien is. Tevens geeft 90% van de mensen aan, zich eerder bezig te houden met marketingcampagnes waar dieren in voorkomen.

Welk dier wordt het meest gebruikt, voor een marketingcampagne?

Er zijn veel dieren, die geschikt zijn om te gebruiken in een marketingcampagne. Belangrijk is dat er een associatie te vinden is, tussen gebruiker en het dier. Zo zijn de gebruikers gevoelig, voor dieren waar zij bekend mee zijn. De meeste bedrijven kiezen ervoor, om honden te gebruiken in een marketingcampagne. Op de tweede plek, werd er vaak gekozen voor een katten. Echter is er ook verschil in de soort marketingcampagne, die er wordt gevoerd. Op de momenten dat er een humoristische marketingcampagne wordt gehouden, wordt er vaker een kat gebruikt. Dus op de momenten dat het om een dierenarts in helmond gaat, zal er eerder voor een hond worden gekozen.

Lees ook:  5 stappen om een boodschap over te brengen aan je doelgroep

In deze blog is bekend geworden of het waardevol is, om dieren in te zetten voor jouw marketingcampagne. Ook is er bekend geworden, welke dieren het meest gebruikt worden in een marketingcampagne. Heb je deze blog gelezen en ben je geïnteresseerd in onze andere blogs? Lees dan eens onze blog over “manieren om geld te besparen“ of “3 tips voor webshop promotie

Uitgelicht

Recent

3 tips voor goede akoestiek op het werk

Hoe een marketingmatrix gebruiken om je marketingplan te versterken

Het belang van een juiste doelgroep bepaling

De voordelen van een eigen kantoorpand

© Mijn Marketing Plan
- 2023
Made with
Web Wings