3 tips voor webshop promotie

karel Bosma
karel Bosma
18/08/2022
615
Webshop promotie

Aandacht van klanten is belangrijker dan ooit, niet alleen in de online wereld. Mensen willen aangetrokken worden door bepaalde triggers. Het is belangrijk dat jouw webshop boordevol triggers staat om klanten naar jouw website te leiden en over te gaan tot koop. Dit doe je niet alleen maar door een opvallende webshop te hebben, maar ook goede service te bieden en je website technisch op orde te hebben. In deze blog geven we drie tips om je webshop te kunnen promoten.

Tip 1 Maak een blogpagina

Bloggen, doen mensen dat nog tegenwoordig? Jazeker! Zeker in een wereld waar iedereen toegang heeft tot informatie is de mening van een ander belangrijker dan ooit. In een blog op je pagina kun je mensen informeren over bepaalde producten die je verkoopt. Je kunt ook (bekende) bloggers op de hoogte brengen van jouw producten, soms moet je daar een bepaald bedrag voor betalen. Dit kan gezien worden als affiliate marketing. Deze bloggers schrijven vervolgens over jouw producten. Die kun je vervolgens posten op jouw blogpagina waardoor mensen beter geïnformeerd zijn en getriggerd worden om het product te kopen.
Een blogpagina is ook goed om hoger te kunnen scoren in Google. Over het algemeen geldt hoe meer (interne) links een pagina heeft, hoe hoger de autoriteit deze pagina heeft. Zo ziet Google het ook. Probeer daarom dus in elke blog minimaal twee links te verwerken naar een andere pagina op jouw website, het liefst een conversiepagina voor jouw klanten natuurlijk. Een goed voorbeeld hiervan is Freubelshoponline. Zij hebben een aparte pagina waar blogs geplaatst worden met informatie over producten en links naar de productpagina’s.

Lees ook:  Over de diversiteit aan marketinguitingen

Tip 2 Werk met aanbiedingen

Zoals eerder benoemd is aandacht tegenwoordig heel belangrijk in de wereld van de verkoop. Wanneer je als consument op een pagina komt met veel eentonige kleuren, is dit niet erg aantrekkelijk om verder op deze website te kijken. Wanneer veel wordt gewerkt met kleuren en buttons behoud je langer de aandacht van de doelgroep. Wanneer een je een product in de spotlight wilt zetten, plak een opvallende button over de afbeelding met ‘AANBIEDING’ erop. Gegarandeerd voelen mensen zich onbewust meer aangetrokken tot het product.
Dit zorgt er niet alleen voor dat consumenten langer op je website blijven hangen, het verhoogt ook nog eens de conversie.

Tip 3 Wees interactief

Wanneer mensen een recensie achterlaten op Google met een positieve, dan wel negatieve reactie, reageer dan altijd. Bedankt ze voor een positieve recensie en doe iets met de feedback van mensen. Probeer ook altijd snel te reageren wanneer consumenten contact met je op proberen te nemen via bijvoorbeeld social media of de mail. Klanten verliezen snel interesse in je product en gaan op zoek naar alternatieven wanneer je niet binnen een paar uur of werkdag reageert.
Wees ook actief op social media. Mensen willen graag op de hoogte gehouden worden wanneer ze geïnteresseerd zijn in je bedrijf. Maak een leuke foto van je nieuwe producten en post ze op Instagram of Facebook. Op deze manier worden deze posts ook gedeeld onder je geïnteresseerden en kan je klantenkring uitgebreid worden.

Heb je deze blog gelezen en ben je geïnteresseerd in onze andere blogs? Lees dan eens onze blog over “dieren inzetten voor jouw marketingcampagne"

Lees ook:  Retail winkels en klantbeleving: Tips voor ongediertepreventie

Uitgelicht

Recent

Affiliate marketing voor beginners

Verpakkingsvoorschriften en de essentie ervan

Hoe zet je webshopproducten in de markt?

Maak je bedrijf efficiënt en bespaar tegelijkertijd!

© Mijn Marketing Plan
- 2024
Made with
Web Wings