7 manieren om beter te presteren op je werk

karel Bosma
karel Bosma
26/08/2022
794
werken

Ben je net begonnen met een nieuwe baan en ben je er klaar voor om optimaal te presteren? Dan is het essentieel om jezelf niet voorbij te lopen. Wij kennen het gevoel dat je met een volle bak energie aan je nieuwe klus begint. Toch is het belangrijk om met een paar dingen rekening te houden om het maximale uit je job te halen.

1.      Maak een goede planning

Wil je veel dingen gedaan krijgen? Dan is het als eerste belangrijk dat je ook weet welke werkzaamheden er op je liggen te wachten. Het handigst is om vanaf de eerste dag alle afspraken in je agenda te schrijven. Waarschijnlijk heeft je baas al enkele taken op de plank liggen die gedaan moesten worden voor jouw eerste dag. Om te voorkomen dat je deze essentiële zaken niet uitstelt, is het aan te raden deze in jouw agenda te noteren.

2.      Durf af en toe nee te zeggen

Wanneer je net bent begonnen aan je nieuwe baan, kan je het gevoel hebben dat je tegen alles en iedereen ja moet zeggen om niet in een slecht daglicht te komen te staan. Maar juist als je al het werk op je neemt, lijden jouw prestaties hier onder en heb je een grotere kans op een burn-out. Merk je op een gegeven moment dat je op je tandvlees loopt? Dan is het echt tijd om een keer nee te zeggen.

3.      Neem voldoende rust

Werk kost veel energie. Zeker als je een grote verantwoordelijkheid hebt, zwaar lichamelijk werk doet of wanneer je net bent gestart met een nieuwe baan. Neem buiten je werktijd dan ook voldoende rust om weer op te laden. Neem je genoeg rustmomenten naast jouw werkzaamheden, dan ga je de volgende dag weer vol energie en enthousiasme er tegenaan.

Lees ook:  Het belang van een goede balans tussen werk en privé

4.      Stel je prioriteiten buiten je werk

Bij voldoende rust nemen, hoort ook prioriteiten stellen. Wanneer je naast je werk nog honderd andere dingen doet, is het moeilijker om je volledig op je werk te focussen. Zowel op je werk als in je privéleven mag je af en toe nee zeggen. Bijvoorbeeld een dinertje of het meehelpen bij een activiteit van je sportclub kun je best eens overslaan.

5.      Goede communicatie is key

Communicatie is ook belangrijk om je werk goed te kunnen doen en wellicht een keer kans te maken op een mooie promotie. Als iets niet duidelijk, vraag het dan altijd. Daarnaast mag je zelf ook ongevraagd een update sturen naar je leidinggevende om te laten zien dat je voortvarend bezig bent. Bij nieuwe functie zal hij of zij bij een open communicatie ook sneller aan jou denken!

6.      Sporten na het werk

Ja, rust nemen is belangrijk om goed te presteren en cannabinoïden kunnen je helpen om je te kalmeren, maar sporten is dat ook. Tijdens een intensieve work-out kun je je hoofd leegmaken, waardoor je na de training ruimte hebt om nieuwe ideeën te bedenken. Daarbij krijg je van sporten ook meer energie en voel je je na een tijdje ook fitter.

7.      Probeer je focus te behouden

Creëer voor jezelf een situatie waarin je je optimaal kunt richten op je werk. Heb je een drukke planning, begin dan gewoon aan de taken die het belangrijkst zijn en richt je daarop. Het heeft geen zin om te piekeren over andere taken die nog moeten komen.

Lees ook:  Het belang van een goed marketingplan in de make-up industrie

Doelen en focus zijn niet alleen belangrijk op het werk. Wil je bijvoorbeeld geld besparen? Dan moet je ook prioriteiten stellen. Wil je er meer over weten? Lees dan onze andere blogs.

Lees ook: 3 tips voor een goede akoestiek op het werk.

Uitgelicht

Recent

Het belang van werk en privé gescheiden houden

Verschillende soorten marketingstrategieën

Wat zijn meta-advertenties?

Duurzaamheid in je marketing verwerken

© Mijn Marketing Plan
- 2024
Made with
Web Wings